virtuaalitalli Funnel
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Maaliskuu 2013

Siirry alas

Maaliskuu 2013 Empty Maaliskuu 2013

Viesti kirjoittaja Heidi N 14.03.13 1:59

Kasper

Avasin pikkutallin oven avaimella, jonka olin saanut haltuuni aloittaessani työt Funnelissa. Heidi oli aina hyvin tarkka turvallisuudesta ja vaati ovien olevan lukossa aina yön yli, joka tietenkin kävi ihan järkeen kaiken maailman varkaiden varalta. Minua tervehti lämmin tuulahdus, heinän ja hevosen tuoksu sekä nälkäisten hevosten hörinä. Ulkona oli pakkasta melkein 20 astetta, vaikka kevään piti olla ihan ovella.

- Huomenta, tervehdin, niin kuin tein joka aamu. Valitus alkoi rymyämään karsinassaan ja paukautteli etukaviotaan oveensa. Ärähdin orille hieman ja se asettui katsoen minua kuitenkin vaativasti, kuin nälkäinen karhu odottamassa hunajaa.
- Pässi, totesin hevoselle ja suljin ulko-oven perässäni. Napsautin valokytkintä, jolloin koko talli valastui ja kävelin rehuhuoneeseen. Jaoin ensin heinät kaikille, jonka jälkeen annoin hevosille kaurat ja joillekkin erilliset ämpärit, jotka niiden karsinoiden edessä olivat. Tyytyväiset hevoset söivät hiljaisuudessa, joten menin satulahuoneeseen, jossa laitoin kahvin tippumaan.
Joku joskus oli todennut minun olevan vähintäänkin vajaamielinen, kun vapaaehtoisesti heräsin lähes joka aamu viideltä, jotta ehdin kuudeksi tallille ja ruokkimaan hevoset. Totta puhuen, minäkin epäilin toisinaan järkeäni, varsinkin ajaessani pilkkopimeää metsätietä tallille ja toivoessani, ettei yksikään sarveikas hyppäisi autoni eteen.

- Huomenta, Kasper, havahduin työnantajani tervehdykseen ja huomasin tuijottavani kahvikuppiani ajatukseni jossain menneisyydessä.
- Huomenta, vastasin ja hymyilin hieman.
- Jaksaisitkohan sä pistää mulle Alexin valmiiksi tunnin päästä? Heidi kysyi ja hymyili toiveikkaasti.
- Musta tuntuu, että sun pitäis vaihtaa mun työkuvaukseen talliorja eikä vaan työntekijä, heitin vitsillä ja sain Heidin pyörittämään silmiään naureskellen.
- Minähän se tässä rahaa menetän, tämä vastasi takaisin ja sai suupieleni kohoamaan virneeseen.
- Tottakai mä pistän sen sulle valmiiksi. Haluutko sen lämmiteltynä?
- Ei sun tarvitse, joudut kuitenkin nuo aamutoimet hoitamaan, kiitos tuhannesti.

Heidi lähti ja hörpin kahvini loppuun kiireesti. Nyt olisi vuorossa hevosten loimitus ja ulosvienti, jonka jälkeen tulisi pistää vielä Alex kuntoon, joten saisin pitää kiirettä, jotta kaikki tulisi hoidettua ajallaan.
Heidi N
Heidi N
Admin

Viestien lukumäärä : 516
Join date : 22.01.2012
Ikä : 31

http://virtuaalie.webs.com/funnel/

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa