virtuaalitalli Funnel
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥

2 posters

Siirry alas

♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥ Empty ♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥

Viesti kirjoittaja jemi01 19.06.14 19:30

Tämä on minun, Jemi01:sen ja Shitan hoitopäiväkirja. Yritän kirjoittaa tänne parhaani mukaan :-) kiva jos luet!

jemi01
Aloittelija

Viestien lukumäärä : 3
Join date : 17.06.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥ Empty Vs: ♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥

Viesti kirjoittaja jemi01 19.06.14 19:57

1. päivä
Astuin hevoselle ja heinälle tuoksuvaan talliin. Kävelin käytävää pitkin, kunnes olin Shitan karsinan edessä. Kurkistin sisälle, ja siellä minua päin oli voikko peppu. Mutta kun pepun omistaja huomasi minun tulleen, se hörähti hempeästi ja kääntyi nopsasti ja rupesi haistelemaan minua. Avasin karsinan oven ja pujahdin sisään. Shita haisteli minut kauttaaltaan. Aloin puhumaan sille mukavasti:
- Tänään tutustutaan vaan. Harjaan ja taluttelen sinua maastossa ja kentällä. Jos meillä synkkaa hyvin, voin nousta selkään, mutta tänään ei turhaan rempsastella tai kaahailla, lepertelin hiljaa. Sen jälkeen hain harjapakin ja aloin harjata Shitaa hellästi. Shita pyöriskeli jonkin verran, mutta tönin sitä aina hiukan, jos se tuli liian lähelle minua. Pari kertaa tamma myös luimi korviaan ja hätkähteli normaaleja tallin ääniä.
Kun olin harjannut koko hepan, laitoin sille riimun, johon kiinnitin myös riimunarun. Sitten lähdimme kentälle. Kun talutin Shitan kentälle, se pyöri, luimi ja säikähteli, enimmäkseen testatakseen minua. Taluttelin Shitaa ja tein sen kanssa kiemuroita. Pikkuhiljaa aloimme ymmärtämään edes hieman toisiamme Smile Talutin tammaa vielä maastossakin, mutta vain vähän. Ja sitten talliin takaisin.
Kun harjasin Shitan vielä lopuksi, se alkoi taas tammamaisesti pyöriä, mutta vähemmän kuin alussa Smile jotakin pientä oli tapahtunut, ja vielä näin aikaisin :-)
Ennen lähtöä annoin hepalle porkkananpalasen ja poistuin tallista. Ensimmäinen päivä kun oli kiva, niin siitä voidaan jatkaa hyvin mielin ;-)

jemi01
Aloittelija

Viestien lukumäärä : 3
Join date : 17.06.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥ Empty Vs: ♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥

Viesti kirjoittaja jemi01 21.06.14 12:12

Aamun ensimmäiset auringonsäteet kohdistuivat silmiini. Samaan aikaan herätyskelloni soi. Heräsin, ja suljin herätyskelloni ja katsoin sitä. Varttia yli viisi. Nousin ylös sängystä ja laskeuduin portaat alas. Kävelin kepeästi keittiöön ja avasin radion. Siellä lauloi Calvin Harris. Otin jääkaapista leipätarpeet ja väsäsin leivän, joka sisälsi vaalean, mutta paahdetun leivän, voita, salaattia, juustoa, kinkkua ja kurkkua. Samalla silittelin persiankissaani Tyttiä. Tytti kehräsi kuin moottori.
Ja lopulta kun olin saanut syötyä ja ruokittua Tytin, nousin ylös yläkertaan ja harjasin hiukset ja meikkasin miltei huomaamattoman vähän. Ja seuraavaksi kävelin mukavan valoisaan vaatehuoneeseen. Valitsin ruskeasta ja vanhanajantyylisestä kaapista itselleni punaiset ratsastushousut, kermanvaalean paidan, jossa oli hevosen kuva, siniruutukuvioiset ratsastussukat ja mustan hupparin, jossa luki kultaisella vasemmassa rinnassani Jemina ja takana ratsastusseurani nimi. Lopulta, n. kello 6.00 pääsin lähtemään ulos skootterini luokse. Otin reppuni ja lukitsin oven, sillä vanhempani olivat mökillä ja olin kotona vain yhdessä Tytin kanssa. Kävelin, melkein pompin vaaleanpunaisen skootterini luokse. Laitoin vielä kypärän päähäni ja pian olinkin jo ajelemassa kohti Funnelin tallia. Olin innoissani!

Sammutettuani skootterin lähdin pikkutalliin ja jätin kamppeeni taukohuoneeseen. Sitten kävelin Shitan karsinan kohdalle. Siellähän se tamma keimaili viereisen ML HANGOVER- pojan takia. Se näytti huvittavalta Smile Annoin sille omenanviipaleen ja lähdin hakemaan sen varusteita. Tänään olin suunnitellut meneväni sillä kentällä. Ensin taluttelen sitä käynnissä. Sitten kipuan sen selkään ja menemme rauhallista koulua. Hain siis varustehuoneesta Shitan normisuitset, harjapakin, suojat, harjapakin,

jemi01
Aloittelija

Viestien lukumäärä : 3
Join date : 17.06.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥ Empty Vs: ♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥

Viesti kirjoittaja Heidi N 21.06.14 14:54

Ihania tarinoita ja kiva saada Shitalle hoitaja sekä talliin uutta porukkaa. Muutoin en keksi moitittavaa, mutta vähän voisit kirjoittaa pidempiä tarinoita, auttaa, jos kuvailee hieman enemmän tai juttelee muiden tallilaisten kanssa ynnä muuta, niin saa vähän sisältöä lisää. Ihanan aktiivinen olet jo nyt ja toivottavasti viihdyt meillä pitkään.
Kahdesta ensimmäisestä tarinasta kummastakin 9v€, eli yhteensä 18v€. Näillä rahoilla voit sitten käydä aina välillä ostamassa Equestrian PROsta, tallikaupastamme, tavaraa itsellesi tai Shitalle.

Myös kesäleirille kannattaa osallistua. (:
Heidi N
Heidi N
Admin

Viestien lukumäärä : 516
Join date : 22.01.2012
Ikä : 31

http://virtuaalie.webs.com/funnel/

Takaisin alkuun Siirry alas

♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥ Empty Vs: ♥Jemin & Shitan hoitopäiväkirja ♥

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa