virtuaalitalli Funnel
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012

2 posters

Siirry alas

Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012 Empty Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012

Viesti kirjoittaja Heidi N 04.12.12 17:41

Kun maas' on hanki ja järvet jäässä ja silmä sammunut auringon,
kun pääsky pitkän on matkan päässä ja metsä autio lauluton,
käy lämmin henkäys talvisäässä,
kun joulu on, kun joulu on

Jouluaattoaamuna jokainen heppahöperö unelmoi pääsevänsä hallaturvan kanssa ihastelemaan valkeita maisemia ja kirpeää pakkasilmaa. Upottaa nenänsä pitkäkarvaisen suomenhevosen harjanjuureen ja haistaa joulun tuoksun.
Funnel järjestää aattoaamuna joulumaaston, johon otetaan myös ulkopuolisia vastaan, toki kaikki tallin omatkin hevoset on käytettävissä halukkaille. Tunnin maastolenkin jälkeen nautitaan lämmintä glögiä ja kaakaota sekä maistellaan joulutorttuja ja pipareita tallin satulahuoneessa.
Jokainen tuo mukanaan n. 5ve arvoisen pienen joululahjan, jokainen saa jonkun toisen tuoman joululahjan.

Maaston ajankohta
: 24.12, tallista lähtö kello 9.
Maastossa: ratsastetaan käyntiä pääosin, mutta halukkaat pääsevät myös laukkaamaan pikälle, tasaiselle suoralle. Kävelijät oikaisee metsäpolkua suoran päähän, josta jono jatkaa takaisin tallille. Hevosten ja itsensä jouluinen koristelu erittäin suotavaa. Muistakaahan pukeutua lämpimästi!

Osallistumiset sähköpostiin virtuaalie[at]gmail.com otsikolla Joulumaasto Funnel, viimeistään 23.12 mennessä. Osallistumiseen merkattava ratsastajan nimi, hevosen nimi ja osoite. Maasto on avoinna vain piirretyille hevosille!
Joulumaasto suoritetaan tarinana, kuvanana tai runona ja suoritusten tulee olla perillä viimeistään 24.12. Osallistumisen ja suorituksen ei tarvitse olla samassa viestissä.


Osallistujat
Tallin hevoset:
Shita - varattu hoitajalle
Oliver - vapaana
Luto - Mia
Oona - vapaana
Alex - Heidi
Valitus - vapaana (ravuri, joten kulkee vain käyntiä ja ravia)

Ulkopuoliset: (tilaa viidelle ratsukolle)
Japantown's Special - Fuyu (suoritettu tarinalla)
Pieni Purnukka - Sussu (suoritettu piirroksella)
The Pace of Story - Tiikeri (suoritettu piirroksella)

Suoritukset:
Tiikerin ja Stellan maasto
Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012 Img10

Fuyun ja Tomun maasto
Maastoon lähdettiin rauhallisesti pitkin ohjin kävellen. Tomu temppuili vähän ja eilisen päivän vapaa kuumensi orin tunteita ja tammoille piti pörhistellä. Menimme Tomun kanssa viimeisinä kun ori oli koko porukan kovin sählä ja siellä se ei voisi aiheuttaa kovin montaa katastroofia.
Tomulle olin laittanut ihan vaaleilla "kristalleilla" (eiväthän ne oikeita ole, vaan kimmeltävää muovia) koristellun otsapannan. Kauhulla muistelin, miten oli käynyt kun olin paremman puutteessa kietaissut joulukuusen koristenauhaa Tomun otsapantaan ja se oli levähtänyt kesken maaston... Ori oli riehaantunut totaalisesti ja olin itse päätynyt lumihankeen. Onneksi se ei ollut kaatunut tai katkonyt jalkojaan rynnätessään takaisin tallille, nauha oli kadonnut matkalla eikä kyllä varsinaisesti kiinnosta, mihin se joutui.
Laukkasuoran tullessa otin vähän ravia, jotta sain muut kiinni. Laukkaa mentiin ja kovaa, kevyessä istunnassa menin ja tuuli jäädytti kasvoni aivan totaalisesti, mutta kivaa kyllä oli.
Loppumatkasta Tomu aika rauhallinen ja tallin pihaan mennessä hevonen oli jäähdytelty hyvin. Loimin Tomun ja Heidi osoitti minulle tyhjän karsinan, johon Tomun sai laittaa. Olin tuonut kaviokoukun lahjaksi ja lahjat jaettiin tallin satulahuoneessa.

Heidin ja Alexin maasto
Aattoaamu valkeni lumisena ja kirkkaana. Olin edellisenä yönä ahertanut tallin parissa, koristellut sen joulun tunnelmaan ja käynyt illalla tarkistamassa maastoreitin yhdellä hevosistani. Kävelin tallin pihaan, kun trailerit kaarsivat paikalle ja toivotin kaikki tervetulleiksi tallilleni. Olin laittanut kaikki kotiin jäävät hevoset tarhoihin, jotta vieraat ja maastoon osallistuvat mahtuivat talliin hevosineen. Lyhyen sähläyksen jälkeen varustimme hevoset, laitoin Alexille tonttulakin päähän, jonka sai kiinnitettyä niskahihnaan, punaiset pintelit jalkaan ja jouluisen loimen satulan päälle. Ori kävi kuumana alkuun, kun talutin sen pihalle, mutta asettui päästyämme liikkeelle.
Maasto sujui loistavasti ja Alex toimi täydellisenä herrasmiehenä. Kaikki hevoset pääsivät lämmittelemään talliin, Kasper, tallityöntekijäni, oli maaston aikana keittänyt lämmintä glögiä, kaakaota ja asettanut jouluisia herkkuja satulahuoneeseen. Niitä nautiskellen jaoimme lahjat ja tunsin todellisen joulun hengen naureskellessani hienojen ihmisten ja komeiden hevosten seurassa.


Viimeinen muokkaaja, Heidi N pvm 25.12.12 22:22, muokattu 8 kertaa
Heidi N
Heidi N
Admin

Viestien lukumäärä : 516
Join date : 22.01.2012
Ikä : 31

http://virtuaalie.webs.com/funnel/

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012 Empty Vs: Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012

Viesti kirjoittaja Sussu 06.12.12 17:57

Päästäänkös Purkin kanssa mukaan? Smile
Sussu
Sussu
Vakkari

Viestien lukumäärä : 288
Join date : 06.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012 Empty Vs: Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012

Viesti kirjoittaja Vierailija 11.12.12 17:32

Mia mu-mu-mu-mu-mukaan!

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012 Empty Vs: Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012

Viesti kirjoittaja Heidi N 23.12.12 11:34

Tänään viimeinen osallistumispäivä ja huomenna pitäisi olla suoritukset perillä! Yllättäkää mut positiivisesti (:
Heidi N
Heidi N
Admin

Viestien lukumäärä : 516
Join date : 22.01.2012
Ikä : 31

http://virtuaalie.webs.com/funnel/

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012 Empty Vs: Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012

Viesti kirjoittaja Sussu 23.12.12 16:37

Funnelin joulumaasto 24.12.2012

Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012 DSC_0983

Meillä oli Jonnalta napatut punaset pintelit ja mun vanhan shetukan punanen loimi;) Ilman satulaa mentiin.

Kiitos!
Sussu
Sussu
Vakkari

Viestien lukumäärä : 288
Join date : 06.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012 Empty Vs: Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012

Viesti kirjoittaja Heidi N 23.12.12 19:19

Kiitos! (:
Heidi N
Heidi N
Admin

Viestien lukumäärä : 516
Join date : 22.01.2012
Ikä : 31

http://virtuaalie.webs.com/funnel/

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012 Empty Vs: Jouluaaton aamumaasto 24.12.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa