virtuaalitalli Funnel
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sussun ja Domen seikkailut

Siirry alas

Sussun ja Domen seikkailut Empty Sussun ja Domen seikkailut

Viesti kirjoittaja Sussu 26.02.13 21:51

Sussun ja Domen seikkailut Dome


Viimeinen muokkaaja, Sussu pvm 11.03.13 18:03, muokattu 1 kertaa
Sussu
Sussu
Vakkari

Viestien lukumäärä : 288
Join date : 06.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sussun ja Domen seikkailut Empty Vs: Sussun ja Domen seikkailut

Viesti kirjoittaja Sussu 28.02.13 19:26

28.02.2013 Heidi esittelee Domea

Nyt on sitten tullut tuotua Funneliin jo viides hepo. Tällä kertaa ostin pollen itse tallin pääjehulta Heidiltä. Nyt Funnelissa asuu minulta jo karvamammutti, suomiputte, prinsessa, möllöttäjä ja dynamiittipötkö. Ompa hienoa. Ei voi mitään, mutta nyt olen luvannut lakata hevosten haalimisen ja alan panostamaan näihin polleihin.

En oikeastaan ole edes nähnyt Domea kunnolla, paitsi silloin kun kävin sitä mel serenissä katsomassa. Heidi oli tuonut poniorin eilen Funneliin ja tänään nainen oli lupautunut esittelemään pollea minulle. Heidi odotteleekin minua jo yksäritallin ovella kun isäni parkkeeraa autonsa parkkipaikalle. Mies nousee autosta ja katson tuohon kysyvästi.
- Kai sentään saan kattomaan millasen hirviön oot tällä kertaa ostanut, tuo mutisee ja tuhahdan. Isäni ei ymmärrä hevosista mitään ja ajattelee että ne ovat jotain monstereita. Purkin kanssa hän kyllä tulee toimeen kun karvakasa on niin pieni, mutta kaikki isommat ovat pelottavia. Nyökkään sitten pienesti ja kiiruhdan Heidin luokse. Lähdemme kävelemään tarhoille päin ja isäni seuraa perässä katsellen hevosia epäröiden. Saavumme oripolleni tarhan luokse ja sieltä minua katselee lempein silmin suloinen otus. Huokaisen syvään ja nappaan tolpasta Domen sinisen riimunnarun. Riimu herralla onkin päässä jo valmiiksi. Menen rohkeasti tarhaan ja puhelen orille ystävällisesti. Astelen ponin luokse taputtaen sen kaulaa. Kiinnitän riimunnarun tuon riimuun ja narun kiepsautan vielä turvan ympäri. Talutan oria pari kierrosta tarhassa ja suuntaamme sitten portille. Heidi päästää meidät portista ja samassa Dome alkaa pyöriä ympärilläni kuin väkkärä. Komennan ponia ja tuo seisahtuu aloilleen. Edelleen Dome katselee ympärilleen jännittyneenä ja päästelee möreitä hörähdyksiä.
- Toi temppuilu on sit yleistä. Kantsii vaan toimii rauhallisesti, Heidi ohjeistaa minua väistellen Domen takapäätä. Nainen lähtee kävelemään edellämme yksityistalliin päin. Isäni astelee Heidin kanssa edempänä vilkuillen silloin tällöin minua ja Domea. Talutan puoliravaavan orin yksäritallille ja vien sen hoitopaikalle. Kiinnitän orin molemmilta puolilta ja Heidi noutaa minulle harjapakin.

Alan harjailla Domea orin steppaillessa hermostuneena. Heidi selostaa minulle jotain ohjeita ja yritän muistaa kaiken. Harjaan koko ponin huolella ja puhdistan vielä kaviotkin. Kavioita putsatessa Dome yritti kokoajan kiskoa jalkojaa pois otteestani. Komennan oria ja jatkan kavion puhdistusta. Kun kaikki on valmista, haen Domelle Heidin ohjeiden mukaan sinisen toppaloimen. Tässä vaiheessa isäni livahtaa kotiin ja sanoo tulevansa hakemaan viideltä. Olen tallilla siis vielä ainakin kaksi tuntia. Ehdin siis vielä ratsastakkiin vaikka Purkilla. Loimitan Domen ja vien sen Heidin avustuksella tarhaan. Ori lähtee laukkaamaan tarhan toiseen päähän, heittää parit pukit ja rauhoittuu. Autan Heidiä viemään päiväheinät polleille ja suuntaan sitten kulkuni pihatolle karvamammuttiponia katsomaan.

Sussu ja Domen's Line - taipaleen alku
Sussu
Sussu
Vakkari

Viestien lukumäärä : 288
Join date : 06.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sussun ja Domen seikkailut Empty Vs: Sussun ja Domen seikkailut

Viesti kirjoittaja Sussu 11.03.13 17:57


Sussun ja Domen seikkailut Paikkymerkint%C3%A4
Sussu
Sussu
Vakkari

Viestien lukumäärä : 288
Join date : 06.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sussun ja Domen seikkailut Empty Vs: Sussun ja Domen seikkailut

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa